Марафон «Реванш соросятні» на ZIK розпалював ксенофобію та антисемітизм, – Незалежна медійна рада

Марафон «Реванш соросятні» на ZIK розпалював ксенофобію та антисемітизм, – Незалежна медійна рада

09:47,
24 Грудня 2020
932

Марафон «Реванш соросятні» на ZIK розпалював ксенофобію та антисемітизм, – Незалежна медійна рада

09:47,
24 Грудня 2020
932
Марафон «Реванш соросятні» на ZIK розпалював ксенофобію та антисемітизм, – Незалежна медійна рада
Марафон «Реванш соросятні» на ZIK розпалював ксенофобію та антисемітизм, – Незалежна медійна рада
Незалежна медійна рада знайшла в марафоні порушення закону, Кодексу етики українського журналіста та Редакційного статуту телеканалу ZIK і констатувала фактичну бездіяльність державного регулятора щодо такого контенту.

Незалежна медійна рада за зверненням виконавчої директорки Інституту масової інформації Оксани Романюк розглянула телемарафон «Реванш соросятні», анонсований на 13 листопада на телеканалі ZIK, щодо наявності або відсутності порушень професійних журналістських стандартів з боку телеканалу ZIK, поширення мови ворожнечі та маніпуляцій.

НМР детально розглянула низку сюжетів і включень, що вийшли в ефірі телеканалу ZIK 13 листопада та були присвячені діяльності Джорджа Сороса та нібито пов’язаних з ним в Україні осіб та організацій, яких зневажливо називають «соросятами».

НМР звернула увагу, що ZIK «записав» до числа «спільників Джорджа Сороса» чимало представників влади і громадянського сектору, але не подав коментарів нікого з них, як і коментарів самого пана Сороса. Також журналісти і ведучі телеканалу змішували подання фактів з власними оцінками, не посилалися на джерела інформації. «Аудиторії телеканалу подали й фактично нав’язали тільки одну точку зору, маніпулюючи думкою глядачів», – зазначено у висновку.

НМР зауважила, що телеканал ZIK не вперше порушує питання зовнішнього впливу на Україну, але впливу лише з боку умовного «Заходу». Питання впливу з боку Російської Федерації на цьому каналі не порушують. «З боку телеканалу майже прямим текстом говориться про намагання Джорджа Сороса взяти українську владу під свій контроль, що відповідає ознакам теорії змови», – зазначено у висновку.

За висновком НМР, в ефірі телемарафону «Реванш соросятні» наявні ознаки мови ворожнечі щодо організацій, які отримують підтримку від західних донорів, а сам контент розпалює ксенофобію та антисемітизм. А це є порушенням вимог закону «Про телебачення і радіомовлення» (абзац 6 частини 2 статті 6).

Також телеканал ZIK, висвітлюючи питання впливу Джорджа Сороса та нібито пов’язаних з ним осіб, не дотримався вимог посилання на джерела інформації, її об’єктивності (неупередженості), збалансованості й повноти, відокремлення фактів від коментарів та оцінок. А це є порушенням вимог закону «Про телебачення і радіомовлення» (абзац 13 частини 2 статті 6, пункт «в» частини 1 статті 59), Кодексу етики українського журналіста (пункти 6, 9, 10, 15) та власного Редакційного статуту телеканалу ZIK (пункти 4.2., 6.6., 7.1., 8.1, 8.11, 8.14.–8.17., 12.1. –12.4).

Крім того НМР констатувала фактичну бездіяльність державного регулятора – Національної ради з питань телебачення і радіомовлення, яка належним чином не реагує на такий контент телеканалу ZIK. Подібний телемарафон канал уже проводив і НМР уже давала йому оцінку. 29 травня 2020 року НМР оприлюднила висновок щодо телемарафону «Тхне Соросом», який ZIK транслював 28 лютого 2020 року. Тоді НМР знайшла ознаки мови ворожнечі, антисемітизму, порушення журналістських стандартів, вимог законодавства та Редакційного статуту телеканалу ZIK. Та запропонувала Національній раді детально промоніторити канали ZIK, NewsOne та «112 Україна» з огляду на систематичну пропаганду однієї партії – «Опозиційної платформи – За життя».

Повний текст висновку щодо марафону «Реванш соросятні».

Як писав «Детектор медіа», телеканал ZIK анонсував марафон «Реванш соросятні» на 13 листопада, але після анонсу більше жодного разу не згадував про подію ні в ефірі, ні на сайті. Натомість канал провів «таємний» марафон: інкорпорував згадки про Джорджа Сороса та його «найновішу зброю» – новообраного президента США Джо Байдена – практично в усі програми 13 листопада. Аналіз ефіру того дня читайте в колонці Ярослава Зубченка на «Детекторі медіа».

26 листопада Національна рада з питань телебачення і радіомовлення призначила позапланову безвиїзну перевірку телеканалу ZIK через анонс марафону «Реванш соросятні».

Нагадаємо, 28 лютого 2020 року телеканал ZIK провів телемарафон «Тхне Соросом», під час якого співробітники телеканалу та запрошені експерти обговорювали діяльність Джорджа Сороса та його нібито «вплив» на український уряд, Верховну Раду, Генеральну прокуратуру та громадські організації.

Міжнародний фонд «Відродження» закликав українських медіаекспертів, журналістів, юристів, зокрема – членів Незалежної медійної ради, Комісії з журналістської ектики, Медіаруху та інших фахових спільнот – уважно подивитися та дати оцінку телемарафону на телеканалі ZIK «Тхне Соросом».

2 березня низка медійних організацій закликали Національну раду з питань телебачення і радіомовлення та правоохоронні органи дати оцінку діям телеканалу ZIK та його посадовим особам з підготовки та поширення телемарафону «Тхне Соросом».

6 березня Нацрада призначила позапланову перевірку телеканалу ZIK через трансляцію марафону «Тхне Соросом». Під час карантину Нацрада не мала змоги проводити перевірки, тому досі не розглянула цього питання. Із 30 жовтня Нацрада отримала змогу проводити безвиїзні перевірки.

9 березня Комісія з журналістської етики (КЖЕ) оголосила публічний осід телеканалу ZIK за цей марафон. КЖЕ виявила, що канал порушив вимоги статей 6, 9, 10, 15 та 19 Кодексу етики українського журналіста. Порушення, за висновком експертів, мають свідомий характер та є несумісними з професійною журналістикою.

29 травня Незалежна медійна рада знайшла ознаки мови ворожнечі, антисемітизму, порушення журналістських стандартів, вимог законодавства та Редакційного статуту телеканалу ZIK у телемарафоні «Тхне Соросом. НМР запропонувала Нацраді детально промоніторити канали ZIK, NewsOne та «112 Україна» з огляду на систематичну пропаганду однієї партії.

Три інформаційні телеканали – NewsOne, «112 Україна» і ZIK – належать Тарасу Козаку і входять до медіахолдингу «Новини», який очолює телепродюсер Олексій Семенов. Він скуповував ці канали поступово, з жовтня 2018-го по червень 2019 року. Тарас Козак – близький соратник українського політика, одного з лідерів партії «Опозиційна платформа – За життя» і кума Володимира Путіна Віктора Медведчука, їхні брати – бізнес-партнери.

Довідка про Незалежну медійну раду:

Незалежна медійна рада є постійним громадським моніторинговим та консультативним органом, який розглядає спірні ситуації щодо недотримання медійного законодавства, міжнародних стандартів висвітлення інформації у медіа, порушень норм журналістської етики, а також надає рекомендації органам влади та іншим зацікавленим особам задля вдосконалення ними регулювання у медійній сфері.

Незалежна медійна рада була заснована п’ятьма провідними медійними громадськими організаціями («Центр демократії та верховенства права», «Інститут Масової Інформації», «Інтерньюз-Україна», «Детектор Медіа» та «Фундація «Суспільність») і складається із 15 членів. Голова ради – Антоніна Черевко, секретарі – Олена Голуб і Павло Моісеєв.

* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
Коментарі
Код:
Им'я:
Текст:
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду