До інформаційної атаки на спостерігачів виборів у Харкові долучилися 7 координованих фейсбук-сторінок, — «Опора»

До інформаційної атаки на спостерігачів виборів у Харкові долучилися 7 координованих фейсбук-сторінок, — «Опора»

17:38,
4 Листопада 2021
692

До інформаційної атаки на спостерігачів виборів у Харкові долучилися 7 координованих фейсбук-сторінок, — «Опора»

17:38,
4 Листопада 2021
692
До інформаційної атаки на спостерігачів виборів у Харкові долучилися 7 координованих фейсбук-сторінок, — «Опора»
До інформаційної атаки на спостерігачів виборів у Харкові долучилися 7 координованих фейсбук-сторінок, — «Опора»
Телефон рекламодавця частини цих сторінок збігається з контактним номером підприємця, який друкував виборчу документацію на інших виборах.

Громадянська мережа «Опора» написала, що проаналізувала фейсбук-сторінки, які поширювали неправдиву інформацію про неї, після того як «Опора» повідомила про фальшування протоколів із результатами виборів мера Харкова.

«Опора» пише, що новини з недостовірною інформацією поширювалися на інтернет-ресурсі «Первая Столица». 

Далі їх репостили в соціальній мережі Facebook на сторінках Первая СтолицаПервая Столица – ВажноеПервая Столица – Скандалы.

Усі ці сторінки створені з квітня по вересень 2021 року, за даними «Опори». За час виборчої кампанії організація фіксувала, що на кожній поширювалася агітація на підтримку кандидата Ігоря Терехова.

«"Опора" дізналася, що у трьох сторінок спільний рекламодавець — інформаційне агентство "Первая столица". Дві дезінформаційні публікації навіть були оплачені як політична реклама, витрати на трансляцію кожної — від 100 до 199 доларів», — зауважили в «Опорі».

За аналізом «Опори», дезінформаційну атаку підтримала ще одна координована група сторінок: РедпостХарьковские ИзвестияТипичный ХарьковХарьков Оперативный. Відповідно до інформації «Опори», ці сторінки під час кампанії теж працювали на користь кандидата Ігоря Терехова. Перші дві існують з 2015 та 2013 року відповідно, інші створені в травні 2021. Повідомляється, що ці сторінки теж координовані та мають спільного рекламодавця — інформаційне агентство «Редпост». 

Після перевірки зазначеного в дисклеймері номера телефону на ресурсах Prozorro, Dozorro та Clarity-project.info «Опора» виявила збіг із підприємцем, який надавав поліграфічні послуги (друк бюлетенів, інформаційних плакатів, бланки протоколів ДВК тощо) територіальним виборчим комісіям у Київській області.

Щодо фейсбук-сторінки Харків  — це Україна — спільноти, яка поширила інформацію нібито «Опора» підтримує кандидата Михайла Добкіна, — відкриті дані показали аналітикам, ніби серед адміністраторів сторінки є особа, яка проживає в Російській Федерації. 

«"Опора" аналізує всі інформаційні повідомлення, що поширюють в мережі Інтернет після оприлюднення інформації про фальшування. Водночас, організація наголошує на тому, що дезінформаційні кампанії проти спостерігачів нічого не змінять з точки зору правової оцінки ситуації. А представники Громадянської мережі «Опора» продовжують діяти в юридичний спосіб із тими документами і фактами, які зібрали спостерігачі в Харкові», — резюмували в публікації.

Нагадаємо, на виборах міського голови в Харкові, які відбулися 31 жовтня, «Опора» зафіксувала невідповідність у 572 голоси між протоколами з дільниць і даними районних комісій. Спостерігачі продовжують порівнювати ці дані, а також вивчають інші доступні їм документи, повідомили представники організації на брифінгу 3 листопада. Вони також зауважили, що «Опора» подала скарги в центральну та міську виборчі комісії й оскаржуватиме ухвалені ТВК рішення в суді, не відволікаючись на інформаційні напади у свій бік.

Скриншот сайту «Первая Столица», сайту «Опори», зображення з фейсбук-сторінки «Опори»

* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
Коментарі
Код:
Ім'я:
Текст:
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду